Cena splyňovača + montáže |
Celkovo je CNG efektívnejšie ako LPG, pretože ho môžeme prístrekovať viac a je o niečo lacnejší. Nádrže sú v porovnaní s LPG väčšie a ťažšie, pretože CNG je v plynnom skupenstve pod tlakom min. 200 bar. Vysoký tlak vyžaduje iný typ nádrže ako v prípade LPG preto dojazd je o niečo kratší.
Prestavba vozidla na CNG je v porovnaní s LPG drahšia, ale vďaka nižšej cene plynu a väčšiemu prístrekovanému množstvu je návratnosť investície skoro podobná.Cena sa zhruba pohybuje minimálne od 8 800 - 12 000 eur bez DPH a maximálne od 15 900 - 19 900 eur za systém od Prinsu, ktorý je kvalitnejší. V dnešnej dobe sa priemerná cena dobrého splyňovača do kamiónu pohybuje okolo 10 000 Eur. Vyššia cena oproti LPG je spôsobená hlavne z dôvodu väčšieho počtu zásobníkov a aj ich ceny, taktiež komponentov a príslušenstvu k nádržiam a samozrejme podstatne väčšej náročnosti uchytenia týchto nádrži. Návratnosť týchto nákladov sa rôzni, podľa množstva najazdených kilometrov, priemernej spotreby a štýlu jazdy. |
Pri prestavbe nákladných vozidiel a hlavne priemyselných strojov na dieselgas vždy úzko spolupracujeme s výrobcom systému, pretože sa jedná taktiež o špeciálne zástavby.
Niektoré nákladné vozidlá a ťahače ale hlavne priemyselné a technické vozidlá sa líšia v možnostiach umiestenia nádrže, rozmiestnenia komponentov a aj veľkostiach nádrže. Na toto sa niekedy nedá dopredu pripraviť a stáva sa aj to, že je preto nutná osobná obhliadka a premeranie. My vám už vyberieme najvhodnejší systém pre daný typ motora, vstrekovania a účelu, pre ktorý je stroj vyrobený a naceníme možné varianty.
Všetky papierovačky vybavíme v All4car za klienta my. Klient absolvuje iba okresný úrad dopravy a políciu, kvôli osvedčeniu o evidencii vozidla.Cena za poplatky a kolky je okolo 400 eur. |
Montujeme systémy: |
Montujeme splyňovače viacerých nami overených výrobcov. Stačí, ak vyplníte kalkulačný formulár a my vám dáme vedieť, ktorý systém je pre vás ideálny.
Na dieselgas prestavujeme aj motory na pracovných strojoch, lesníckych strojoch, poľnohospodárskych strojoch, žeriavoch, lodiach, lokomotívach atď. Pokiaľ vozidlo nie je v zozname, tak je treba informovať sa na tel. čísle +421 42 469 22 71. Zoznam je neustále aktualizovaný pretože typy vozidiel neustále pribúdajú.
|
Zoznam vozidiel neustále dopĺňame a ďalšie systémy na ďalšie vozidlá sa vyrábajú, preto najlepšie bude, keď nám napíšete žiadosť a vypíšete kalkulačný formulár. Podľa toho vám vieme naceniť aktuálne možnosti investície do dieselgas. Dodávame a montujeme funkčné dieselgas systémy.
|
Čo je potrebné dodržať pre odpustenie mýta
|
Nemecká vláda stanovila pravidlá pre prevádzkovateľa mýtneho systému Toll Collet. Kontrolu akorem tohto prevádzkovateľ môže vykonať kontrolný orgán BAG a dialničná polícia. Tieto pravidlá sa týkajú niektorých zásadných skutočností:
1. Zápis prestavby Diesel CNG v TP vozidla Přestavba musí být zapsána v TP vozidla v řádku „P3“ musí být uveden zápis NM+CNG. Zápis provede oprávněná montážní firma.
2. Montážny protokol Na odpustenie mýta je vyžadovaný montážny protokol. Všetky komponenty plynovej sústavy musia byť homologované. Kontrole podliehajú výrobné a homologizačné čísla a objemy nádrží CNG. Ich celkový objem musí byť minimálně 300 litrov. Montážní protokol musí byť v nemčine, resp. v slovenčine s nemeckými prekladmi. |
3. Vyhlásenie oprávnenej montážnej firmy o prevažujúcom podiele plynného paliva nad naftou
Pre splnenie podmienok na oslobodenie od mýta je ďalej vyžadované vyhlásenie montážnej organizácie o tom, že duálny systém Diesel CNG pracuje v takomto režime a nastaveniach, kedy v pomere palív presvedčivo prevažuje plyn CNG nad motorovou naftou. V praxi je uznávané aspoň 51% CNG, ale lepšie je samozrejme vyšší pomer.
4. Informačná brožúra plynového systému pre prípad kontroly BAG
|